Svenska statens djupa svek, mot dem som skadas av den trådlösa tekniken – Domstolarna skyddar varken människor eller privat egendom

När en stat inte längre bryr sig om sin befolknings liv, hälsa och säkerhet, vad händer då med statens existens?


Under 1980-1990 talet blev ett stort antal personer skadade av bland annat teknikjätten Ericssons bildskärmar. Drygt 250 000 fick sin liv förstörda och blev elöverkänsliga. Jag är en av dom. Jag har varit elöverkänslig i över 30 år. Här ligger läkarintyg, medicinsk utredning och det provokationstest som inte kunde bevisa att jag inte var elöverkänslig  https://solveigsmiljoblogg.wordpress.com/2024/02/01/lakarintyg-och-medicinsk-utredning-provokationsstudie-samt-min-kommentar/

Ericsson tog bort en del av avskärmningen på sina bildskärmar för att de skulle bli billigare och snabbare att tillverka, vilket strålskadade ett stort antal personer som arbetade som tjänstemän, forskare och administrativ personal.

Nu 2024, tvångsinstallerar elnätbolagen de nya ”smarta” elmätarna i privata hem. Funktionskrav som de tagit fram tillsammans med Energimarknadsinspektionen som hade fått regeringsuppdraget enligt Europaparlamentet och rådets direktiv 2019/944. Strålningen från elmätarna är skadlig för hälsan, vilket många vittnar om, men de är också ett avsevärt integritetsintrång i människors privata liv, i deras hem. Mätarna registrerar allt vad du gör. När du är ute på nätet, när du tänder en lampa, sätter på spisen, när du går upp eller går och läggar dig. Elmätarna kartlägger varje hushålls liv i vardagen och så sprider de skadlig strålning dygnet runt i ditt hem. En strålning som inte miljöprövats enligt miljöbalken, som fått öka hämningslöst i vår livsmiljö. Elmätarna skall kopplas upp i 5G IoT-nätet och den artificiella strålningen kommer att belasta vår hälsa ännu mer i vår livsmiljö

Mätarna sänder på  868 MHz och kan tydligen passera genom plåt och därmed även människokroppen och allt annat levande.

Övergreppet på mitt privata hem och min hälsa

På Kraftringens uppdrag, kom den 25 januari 2024 polisen till mig för att med tvång sätta en ”smart” elmätare i mitt mätarskåp som står 10 meter från huset. Jag har elsanerat mitt hus för nästan 100 000 kronor, för att jag skall ha en bra lågstrålande hemmiljö utifrån mina behov. Elsaneringen är helt förstört nu. Jag kan knappt vara i huset, dessutom har jag fått riktad strålning från alla håll på huset. Jag har blivit kraftigt elöverkänslig igen och har svårt att tåla min bil, som jag normalt inte har problem med.

Det finns ingen avtalslag som stödjer tvångsinstallation hos privata personer. Ändå utför Svenska staten och våra domstolar denna handling mot mig, fast jag har läkarintyg på att jag är elöverkänslig. Jag ser det som ett hatbrott mot mig, för att jag är elöverkänslig. Den massmediala förföljelsen har varit påtaglig under många år, eftersom  elöverkänsliga hotar allvarligt, den trådlösa teknikindustrin och Ericsson. Jag är skyddslös och fredlös som elöverkänslig.

Tingsrätten i Malmö (Aktbilaga 8 Mål nr Ä 9291-23) avslog Kraftringens överklagan om tvångsinstallation hos privatpersoner som inte var elöverkänsliga. Tingsrätten i Malmö, hänvisade till 36 § Avtalslagen Lag (1915:218) SFS nr: 1915:218. Jag som konsument och elnätkund står i underläge mot elnätbolaget, då elnätbolaget ensamt har bestämt avtalet. Både Tingsrätten och Göta Hovrätt bortsåg från denna lag i sina domslut mot mig.

  • 36 §: Avtalsvillkor får jämkas eller lämnas utan avseende, om villkoret är oskäligt med hänsyn till avtalets innehåll, omständigheterna vid avtalets tillkomst, senare inträffade förhållanden och omständigheterna i övrigt. Har villkoret sådan betydelse för avtalet att det icke skäligen kan krävas att detta i övrigt skall gälla med oförändrat innehåll, får avtalet jämkas även i annat hänseende eller i sin helhet lämnas utan avseende.Vid prövning enligt första stycket skall särskild hänsyn tagas till behovet av skydd för den som i egenskap av konsument eller eljest intager en underlägsen ställning i avtalsförhållandet. Första och andra styckena äga motsvarande tillämpning i fråga om villkor vid annan rättshandling än avtal. I fråga om jämkning av vissa avtalsvillkor i konsumentförhållanden gäller dessutom 11 § lagen (1994:1512) om avtalsvillkor i konsumentförhållanden. Lag (1994:1513)

Kuppen

Kraftringen har i flera år försökt byta min mätare. Men de har inte svarat på mina frågor, de har ljugit och förnekat. De har använt sig av en anonym person som ringt och hotat, inte bara mig utan även andra elöverkänsliga elnätkunder. Till skillnad andra elnätbolag som ger proffsig information och går elnätkunderna till mötes, så har Kraftringens personal snarare betett sig som barnungar. Det som hände nu den 25, var att jag blev utsatt för en kupp, vilket  jag förstått nu efteråt.

Bytet av elmätare skulle ske efter den 18 Augusti 2023, men jag polisanmälde Kraftringen för brott mot handikappad. Elöverkänslighet är ett erkänt handikapp. Därefter blev det tyst ända fram till min födelsedag den 21 december, då fick jag ett brev från Kronofogden i Kalmar, att de avsåg byta mätare den 25 januari.
Jag satte mig emot detta, sedan var det tyst igen. En vecka före de skulle byta, fick jag ett beslut från Kronofogden på fredagen, sex dagar före byte av mätaren, att de inte kunde gå emot Hovrättens dom. Jag kunde överklaga, till Tingsrätten men det var ju helg. Fick iväg ett brev som de skickade ”vidare” till Kronofogden igen som jag fick överklaga till Hovrätten som sade nej till en inhibition av mätarbytet.
Det märkliga var, var att jag även fick ett brev från HD senare på eftermiddagen att de inte godtog en inhibition, de var inte ens tillfrågade, så var kom Högsta domstolen in i bilden?
Detta skedde på fyra dagar. Jag fick beslutet från Hovrätten, när två personer från Kronfogden stod här på torsdagen tillsammans med två poliser, plus en installatör.
Poliserna stod här på min privata fastighet  och respektlöst exponerar mig för hög strålning från deras kommunikationsutrustning. Jag känner mig djupt kränkt över detta övergrepp på mitt liv och hälsa. Deras intrång på min privata egendom som de inte hade rätt till, då Kraftringen inte alls hade lagen på sin sida eftersom domstolarna inte följer lagen. Ett rättsövergrepp mot en vanlig hygglig medborgare som sköter sina betalningar. Det är inget brott att vara sjuk. Men i Sverige gör man mikrovågssjuka personer till brottsling, eftersom de blir sjuka av Ericsson trådlösa teknik.
Hela min elsanering av mitt hus har dom förstört. Skall jag begära skadestånd? Nej jag kommer inte att få rätt, eftersom min ekonomi också skall krossas till intet. Det är så det är tänkt. Det handlar inte om rätt. Det handlar om att får tyst på mig. Det är målet.
För mig är strålningen väldigt hög i hela huset nu och jag håller på att brytas ner fysiskt, men även mentalt, då jag blir allt tröttare och mår dåligt av all smärta, som jag vet att jag inte behöver ha. Hade de inte exponerat mig för strålning, hade jag känt mig frisk. Det våra domstolar och dessa elnätbolag sysslar med är olagligt. De äger inte laglig rätt, att göra intrång i privata hem och skada dem som bor där.
  • jag sover väldigt dåligt nu p g av strålningen i huset
  • det sticker och bränner i huden
  • syrebrist i musklerna
  • hjärtat gör ont 
  • kramp i benen
  • ont i huvudet
  • stel och värk i nacken
  • ont i ryggen
  • har svårt att tömma blåsan
  • det känns som jag hjärnan blir uppvärmd 
  • att jag håller på att få stroke
  • jag är trött och energilös
  • jag har blivit mer elöverkänslig igen

Domstolarna och även Kraftringen vet att jag är skadad, men vårt rättssystem skyddar inte Ericssons offer. Vi skulle ju tigas ihjäl. Men jag har inte låtit mig tigas ihjäl. Nu skall jag straffas? Man får den uppfattningen.

Som elöverkänslig har jag blivit så illa behandlad av detta land, att jag inte längre ser Sverige som mitt hemland. Hade jag inte haft mina nära och kära i Sverige hade jag lämnat landet. Sverige är ett land som begår övergrepp på sitt eget folk. Ansvariga i detta land skadar befolkningen med hög strålning. En artificiell mikrovågsstrålning som inte har miljöprövats enligt miljöbalken. Att exponera små barn för artificiell mikrovågsstrålning på dagis, förskola, på BB, i deras hem, är viktigare än att de är friska. Sverige som stat bryr sig inte om människornas liv och hälsa. Det är bara fina ord på ett papper. Någon säkerhet är heller inte folket värda i Sverige. Skattemyndigheten, säljer ut oss till hela världen via det privata bolaget Ratsit  där brottslingar kan se om vi har farliga hundar, vilka bilar vi har och hur rika vi är. Och så pricken över i:et tillåts elnätbolagen nu lämna ut varje svenskt hushåll, till vilken hackare som helst i cyberrymden. Tack för det ni svenska domstolar.

36 § Lag (1915:218) om avtal och andra rättshandlingar på förmögenhetsrättens område SFS nr: 1915:218 https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-1915218-om-avtal-och-andra-rattshandlingar_sfs-1915-218/

 

Så här ser folkhälsan ut hos den arbetsföra generationen

Kostnad jag haft för att anpassa mitt hem utifrån mitt behov Kostnad strålskydd tabell skärmade kablar

 

1 tanke på “Svenska statens djupa svek, mot dem som skadas av den trådlösa tekniken – Domstolarna skyddar varken människor eller privat egendom

  1. Pingback: Svensk rätt dömer sjuka till Fredlöshet och Förlust av mänskliga rättigheter och Rätten till sin privata egendom | Den Trådlösa Tekniken – Det Tysta Miljögiftet

Kommentarer är stängda.