Mitt krav på avtal mellan mig och elnätbolaget Kraftringen, för att skydda mig mot staten och teknikdiktaturen

Personliga uppgifter har tagit bort

Upprättande av avtal mellan elnätkund Solveig Silverin fastighetsägare och elnätbolaget Kraftringen Lund

Datum: 2024-01-25                                                              Kraftringen

Kundnr:                                                                                 Box 29  Anlägg

ID:                                                                                         221 00 Lund

Adress:

Skälet till upprättande av detta avtal mellan mig Solveig Silverin, elnätkund, och Kraftringen, elnätbolag, är att Kraftringen har fått information om att jag har funktionsnedsättningen elöverkänslighet och är skadad av radiofrekvent strålning diagnos: WHO ICD 10 W90, som jag haft i drygt 30 år efter en bildskärmsskada. Jag har elsanerat och handikappanpassat mitt hus, för att kunna leva ett någorlunda normalt liv.

1. Kraftringen har trots min funktionsnedsättning, elöverkänslighet, mot min vilja för avsikt att installerat en elmätare med radioantenn på min fastighet som är aktiv dygnet runt. Med aktiv menas att sändaren har ständig kontakt med basstationen och skickar ut signaler lika ofta som en påslagen mobil s k ”handskakningar”. Elmätaren skall skicka mätvärden varje kvart dygnet runt. Strålningen från antennen är därför inte tillfällig.

Jag har bevisat med en gigahertzmätare HF 59B att 4G (800 MHz), som nyttjas för elmätarens kommunikation och har en våglängd på 40 cm, kan passera genom mina avskärmade ytterväggar. Denna information har Kraftringen fått, men trots det, med tvingande åtgärd placerar Kraftringen en sändare i mitt privata hem som kommer att försämra min hälsa avsevärt. Den risken är mycket stor. Jag kunde inte nyttja 4G, av hälsoskäl, när jag fick använda mobilt bredband då ADSL stängdes ner under 2023. Jag kunde endast använda 3G som inte kan passera genom ytterväggen, våglängden är15 cm.  Jag har fiber installerat sedan november 2023.

2. Kraftringen är därför inte okunnig om och är fullt medveten om, att deras mätanordning som sprider artificiell strålning utanför elmätarskåpet, avsevärt försämrar min livsmiljö i mitt privata hem, på min privata fastighet, vilket ni inte har servitut för, men trots det kräver, att placera på min fastighet. Jag nyttjar inget trådlöst själv, varken mobil eller annan trådlös kommunikation som WiFi.

3. Kraftringen är medveten om att den artificiella strålningen från antennen därför är en allvarlig olägenhet för min hälsa, som riskerar förvärra min elöverkänslighet. Påverkan är varken ringa eller tillfällig.

  • 9 kap 3 § MB  Med olägenhet för människors hälsa avses störning som enligt medicinsk eller hygienisk bedömning kan påverka hälsan menligt och som inte är ringa eller helt tillfällig. Lag MB (1998:808) SFS 2023:866

Det finns inget riksdagsbeslut som tillåter allmän spridning av miljöfrämmande artificiella mikrovågor i hela vår livsmiljö. Eftersom detta är en extremt storskalig verksamhet borde all verksamhet som sprider artificiella mikrovågor miljöprövats. En miljökonsekvensbeskrivning borde ha upprättats enligt Förordning (1998:905) 6 kap. MB. Det har inte gjorts.

4. Kraftringen är väl medveten om att det är Kraftringens ansvar att miljöpröva enligt MB de trådlösa elmätarna, som ni påtvingar elnätkunder. Det är Kraftringen som står skadeståndsansvariga om jag inte kan vistas i mitt eget hem p g a er mätanordning. Antennen på mitt mätinstrument är en pejlingsantenn och kan därför pejla in varifrån strålningen kommer och kan därför tekniskt bevisas.

5. Kraftringen är medveten om att ni olagligen gör intrång på min privata egendom med en radioantenn som kräver servitut enligt Jordabalken kap.14, dessutom har markägaren rätt till ersättning, det är därför Olaga intrång 4 kap. 6 § andra stycket (BrB) att placera en radioantenn på min fastighet. Jag hänvisar också till lagen om Egendomsskydd och allemansrätt Rf  SFS nr: 1974:152 SFS 2022:1600:

  • 2 kap15 § RFVars och ens egendom är tryggad genom att ingen kan tvingas avstå sin egendom till det allmänna eller till någon enskild genom expropriation eller något annat sådant förfogande eller tåla att det allmänna inskränker användningen av mark eller byggnad utom när det krävs för att tillgodose angelägna allmänna intressen. 

6. Jag informerar Kraftringen om att jag elsanerat min fastighet med avskärmade elledningar samt satt upp strålskydd i husets ytterväggar och tak, för att kunna leva ett så normalt liv som möjligt. Ju mindre strålning jag exponeras för desto mindre känslig blir jag. Tvärtom, ju mer strålning jag exponeras för desto mer känslig blir jag. Skadan är alltså bestående. Om ni försämrar min handikappanpassade boendemiljö med er mätanordning står ni skyldiga att bekosta att återställa min boendemiljö som den var före installationen av er mätanordning enligt NÄT 2012 K punkt 3.1

  • 3.1 Parterna får inte använda sina anläggningar så att skada kan uppkomma på motpartens anläggningar, eller så att störningar kan uppstå i nätet eller för andra kunder. Elnätsföretaget ska enligt ellagen tillse att överföringen av el är av god kvalitet. Om det finns skälig anledning att anta att elkvaliteten är bristfällig ska elnätsföretaget utföra en för konsumenten kostnadsfri utredning av elkvaliteten i konsumentens uttagspunkt. Vid konstaterad brist kan elnätsföretaget enligt ellagen vara skyldigt att avhjälpa brister i överföringen.

7. Kraftringen är upplyst om, att om ni inte åtgärdar elmätaren genast om jag får hälsoproblem, kommer jag att skärma av elmätaren för att slippa påverkas av strålningen, vilket ni måste acceptera, utan ekonomiska krav på mig.Det gäller också om andra nyttjar antennen otillbörligt.

8. Kraftringen känner till att Europaparlamentets och rådets direktiv (EU) 2019/944, skall funktionskraven främst skydda elnätkundernas intressen. Ni skyddar inte mig som elnätkund, ni gör tvärt om, hotar mitt liv och hälsa och exponerar mig för både en hälsorisk och en säkerhetsrisk, Regeringens styrning av samhällets informations-och cybersäkerhet – både brådskande och viktig RiR 2023:8 .

9. Kraftringen känner till att det är möjligt att göra undantag enligt vår Ellag (1997:857) SFS 2022:596:

  • 4 kap 1,2 §§: 2 § punkt 2 Avsteg från skyldigheten enligt 1 §  får göras om det finns andra särskilda skäl. Jag anser att funktionsnedsättningen elöverkänslighet är andra särskilda skäl till avsteg.

10. Kraftringen är medveten om att ni bryter mot att 3 kap 5 och 12 §§ BrB: Den som tillfogar en annan person kroppsskada, sjukdom eller smärta eller försätter honom eller henne i vanmakt eller något annat sådant tillstånd, döms för misshandel till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader samt 12 §  Risk för Vållande till kroppsskada eller sjukdom. Lag (1962:700) SFS 2023:494

11. Kraftringen är medveten om Europakonventionen om skydd för mina mänskliga rättigheter Artikel 17 Förbud mot missbruk av rättigheter. Ingenting i denna konvention får tolkas så att det medför en rätt för någon stat, grupp eller person att bedriva verksamhet eller utföra handling som syftar till att utplåna någon av de fri- och rättigheter som angetts i konventionen eller till att inskränka dem i större utsträckning än vad som där medgetts, som Sverige godkänt och skrivit under

12. Kraftringen tar därför på sig sitt fulla ansvar för den ohälsa ni riskerar utsätta mig för, genom att med tvång exponerar mig för pulsad strålning i frekvensbandet 800 MHz på min privata fastighet, från en radioantenn i era elmätare och godkänner därmed att ni står skadeståndsskyldiga.

13. Kraftringen tar också på sig sitt fulla ansvar att åtgärda sin anläggning på min privata fastighet, så att strålningen inte exponerar hela min fastighet med radiofrekvent strålning.

14. Om det framkommer att annan part nyttjar Kraftringens sändare på min fastighet för annan verksamhet står Kraftringen skadeståndsskyldig för medhjälp till olaga intrång eller Kraftringen är skyldig till bedrägeri. Dels att ni samarbete med annan part och tillåter annan part utnyttjar er radioantenn på min privata fastighet i hemlighet, samt belastar mig med kostnader för deras strömförbrukning. 

15, Skadeståndskrav

Kraftringen godkänner sitt fulla ansvar för er mätanordning på min privata fastighet Ugglemad 1:35 Torsås och står skadeståndsansvarig enligt nedan:

  1. Får jag hälsoproblem med er mätanordning och inte Kraftringen omedelbart åtgärdar det, är Kraftringen skyldiga att lösa ut mig från min fastighet för 12 000 000 Svkr.
  2. Uppdagas det att elmätaren används av annan part tex Telias 5G-IoT-system eller annat som ökar aktiviteten i sändaren, krävs Kraftringen på skadestånd 12 000 000 Svkr
  3. Uppdagas integritetsintrång krävs Kraftringen på skadestånd 12 000 000 Svkr.

Detta avtal upprättas i tre exemplar:

Bidalite den . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .             . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ansvarig inom elnätbolaget Kraftringen                       Fastighetsägare Solveig Silverin

Personnummer:                                                              Personnummer: